Archiwum kategorii 'myspace'

MySpace sprzedany

30-06-2011, Mariusz Doluk

Stało się to, o czym ptaszki ćwierkały już od dłuższego czasu. Jak donosi serwis All Things Digital, News Corp. sprzedał MySpace firmie z branży reklamowej Specific Media. Cena jest niezwykle niska, bo jedynie 35 mln dolarów. To mało w kontekście faktu, że News Corp. kupił ten portal w 2005 roku za, bagatela, 580 milionów dolarów.

Wtedy wydawało się to sensownym interesem – MySpace królował wśród społecznościówek. Teraz, po przegranej z Facebookiem, próbuje znaleźć niszę w formie portalu ukierunkowanego na muzykę i wciąż ma użytkowników. Nie wiadomo jak dalej potoczą się jego losy. Na razie przechodzi proces głębokiej restrukturyzacji i kolejnych zwolnień pracowników. Warto przypomnieć, że już w styczniu odejść z firmy musiała połowa ówczesnych pracowników.

NK wykupuje MySpace

01-04-2011, Mariusz Doluk

Aktualizacja, 2.04: Poniższa informacja była prima aprilisowym żartem :-) .

Jak dowiedziałem się z dobrze poinformowanych źródeł w NK, serwis ten ma zamiar kupić od News Corp. przeżywający ostatnio poważne problemy portal MySpace. “Postanowiliśmy wypłynąć na międzynarodowe wody i stamtąd zaatakować Facebooka. W ten sposób będzie on atakowany z dwóch stron jednocześnie – z Polski oraz z całego świata.” – mówi osoba związana z NK.

Ostatnio pojawiły się pogłoski o tym, że MySpace chce wejść w joint venture z VEVO. Jak do tego ustosunkowuje się NK? “Mamy zamiar kontynuować te rozmowy po przejęciu MySpace” – mówi osoba związana z NK. Prawdopodobnie dojdzie do połączenia NK, MySpace oraz VEVO w jeden wielki portal społecznosciowy. Ale będzie odbywało się to w dwóch turach – najpierw VEVO połączy się z MySpace, a następnie jeśli projekt się uda, dojdzie do połączenia NK. Podobno wsparciem całości zainteresowany jest Google, który od dawna chce pognębić Facebooka na polu społecznosciówek.

W ten sposób NK uzyska spore wzmocnienie nie tylko w postaci kilkudziesięciu milionów użytkowników z zagranicy i stanie się portalem międzynarodowym, ale także będzie miała dostęp do dużej biblioteki wideo VEVO oraz uzyska wsparcie ze strony zespołów, które na MySpace mają swoje profile. Jaka będzie marka nowego projektu. “Zastanawiamy się nad tym, ale za wcześnie aby o tym mówić” – mówi osoba z NK. W każdym razie Zuckerberg może zacząć się bać.

Jak wynika z badań comScore, od stycznia do lutego tego roku MySpace straciło aż 10 milionów użytkowników i ich liczba spadła tym samym do 63 milionów. Wygląda na to, że popularny niegdyś portal społecznościowy nie osiągnął jeszcze swojego dna. Nie pomagają wdrożone w zeszłym roku przez portal zmiany w kierunku społecznościowego portalu muzycznego (choć zapewne bez nich odpływ użytkowników były jeszcze większy). Mimo sporego wsparcia ze strony świata muzyki serwis nadal przynosi straty.

Jest to poważny problem dla News Corp., która kilka lat temu kupiła MySpace, za grube pieniądze – 580 mln dolarów (złośliwi twierdzą, że od przejęcia przez kolosa medialnego zaczął się koniec portalu). W w wyniku tej sytuacji zwolniona została połowa pracowników. Szefostwo korporacji szykuje portal do sprzedaży i chce zrobić to jak najszybciej. Teraz pojawiły się nowe plotki na temat jego przyszłości.

Jak twierdzi agencja Bloomberg, News Corp. prowadzi rozmowy z portalem muzycznym Vevo.com o połączeniu. Vevo jest własnością największych koncernów muzycznych i piątym co do wielkości serwisem wideo w USA. Połączenie byłoby więc dość logicznym krokiem – MySpace zyskałby potężne wsparcie ze strony koncernów muzycznych oraz zawartość wideo, Vevo zaś nadal sporą liczbę użytkowników zainteresowanych głównie muzyką (większość pozostałych dawno już MySpace opuściła) oraz ramy społecznościowe. Na razie prowadzone są bardzo wstępne rozmowy i nie wiadomo co z nich wyniknie.

News Corp. szykuje sprzedaż MySpace

07-02-2011, Mariusz Doluk

Właściciel serwisu społecznościowego MySpace, koncern medialny News Corp., wynajął bank inwestycyjny Allen & Co. specjalizujący się w rynku mediowym w celu przygotowania i pośredniczenia w jego sprzedaży.

myspacecz

Jak dotąd nie doszło do poważniejszych spotkań przedstawicieli banku i koncernu. Nie ma więc na razie żadnych szczegółów dotyczących np. ceny. Jednakże zgłosiło się już kilku potencjalnych kupców chcących uczestniczyć w negocjacjach.

Wygląda na to, że News Corp. nie wierzy, że ostatnie zmiany na tym portalu radykalnie poprawią jego sytuację. MySpace został ostatnio sprofilowany jako głównie serwis muzyczny, korzystając z tego, że wielu wykonawców stworzyło na nim swoje profile. Niestety portal notuje wciąż spadek przychodów i przynosi straty. Dlatego też korporacja postanowiła ostatnio zwolnić aż połowę pracowników.

News Corp kupił MySpace w 2005 roku za 580 mln dolarów. Wówczas był to bardzo popularny portal społecznościowy, ale wzrost popularności Facebooka zmienił radykalnie sytuację.

Źródło: Nasdaq

MySpace zwalnia połowę pracowników

03-01-2011, Mariusz Doluk

Należący do firmy News Corporation portal społecznościowy MySpace zapowiedział potężne zwolnienia pracowników – informuje powiązany z tą korporacją blog AllThingsDigital. Zwolnionych może zostać nawet połowa spośród 1100 zatrudnionych, zarówno w USA, jak i za granicą. Warto przypomnieć, że półtora roku temu MySpace zwolnił już 500 pracowników.

myspace_logo

News Corp domaga się cięć od MySpace z powodu kryzysu jaki od dłuższego czasu przechodzi ten portal. Od kiedy stracił wielu użytkowników na rzecz Facebooka, próbuje znaleźć dla siebie niszę. Ostatnio, po chwalonej przez wielu zmianie wyglądu, ratuje się przekształceniem w centrum muzyczno-rozrywkowe. Na razie wygląda na to, że środki te nie wpływają zadowalająco na humory szefostwa korporacji.

W News Corp mówi się coraz głośniej o możliwości sprzedaży dawnej gwiazdy społecznościówek. Chodzą plotki, że nabywcą może zostać Zynga, firma stojąca za popularnymi grami społeczenościowymi, np. FarmVille i Mafia Wars. Najbardziej prawdopodobne jest jednak, że MySpace kupi jakiś fundusz inwestycyjny.

MySpace: Nowy wygląd profili

08-09-2010, Mariusz Doluk

Magical Snap - 2010.09.08 14.22 - 002

MySpace przeprowadza operację odświeżania profili, aby były bardziej przejrzyste i “nowoczesne”. Użytkownicy otrzymują wiadomość w której są informowani o możliwości zmiany starego wyglądu swojej MySpaceowej stronki. MySpace przygotowało setki nowych motywów do wyboru. Można też oczywiście zaprojektować go własnoręcznie.

Linki nawigacyjne obecnie zostały przeniesione na lewą stronę, a także większy nacisk położono na widoczność ostatniej aktywności użytkownika (tablica i komentarze).

Konto na MySpace może zostać w prosty sposób także zsynchronizowane z Facebookiem i Twitterem (do niedawna opcja ta dotyczyła tylko Twittera). Dzięki temu to, co opublikujemy na Facebooku, pojawi się także na MySpace i vice-versa.

Kliknij, aby przeczytać więcej »

Apple prezentuje: Ping

02-09-2010, Mariusz Doluk

ping

Apple uruchomiło nowy serwis społecznościowy – Ping – zintegrowany z nową wersją iTunes. W skrócie rzecz ujmując, Ping przypomina mieszankę MySpace z Last.fm połączone ze sklepem internetowym.

Mamy tu znany skądinąd już, choć dobrze zintegrowany, system dzięki któremu możemy śledzić, komentować i oceniać poczynania swoich ulubionych artystów, obserwować czego słuchają nasi znajomi, tworzyć playlisty. Naturalnie wszystko czego odsłuchamy możemy natychmiast kupić w sklepie internetowym.

Kliknij, aby przeczytać więcej »