Archiwum kategorii 'myspace'

Jak połączyć Twitter i MySpace

30-05-2010, Mariusz Doluk

MySpace w zeszłym roku wprowadził usługę synchronizacji z Twitterem. Dzięki temu w prosty sposób nasze statusy z MySpace trafiają prosto na Twittera oraz z Twittera na MySpace.

MySpace_Twitter

Poniżej wyjaśnię krok po kroku jak to zrobić.

Kliknij, aby przeczytać więcej »

Dlaczego MySpace przetrwa

28-05-2010, Mariusz Doluk

Odpowiedź jest dość oczywista dla wszystkich, którzy obserwują ewolucję tego serwisu społecznościowego w kierunku serwisu muzyczno-społecznościowego. Ray Padgett, krytyk muzyczny i autor bloga Cover Me, zwerbalizował to co, wszyscy przeczuwają: MySpace przetrwa, jeśli konsekwentnie będzie wspierać najsilniejszą kategorię osób obecnych w serwisie, czyli muzyków.

MySpaceMusic

Nie przypadkiem MySpace stał się dość popularny, zwłaszcza wśród młodych zespołów. W ciągu dziesięciu minut można postawić stronę zespołu i zyskać dodatkowe narzędzie promocji. Samo to jednak nie tłumaczy jednak tego fenomenu. Najważniejszą kwestią jest standaryzacja i uczynienie z odtwarzacza głównego elementu strony. Co prawda MySpace daje spore możliwości dowolnego niemal dostosowania swojego profilu, ale gdy się je przegląda zwykle wyglądają dość podobnie – w prawym górnym rogu odtwarzacz, poniżej zapowiedzi koncertów i wydawnictw płytowych. Po lewej namiary i ogólne informacje o zespole. Na samym dole zaś komentarze (co prawda zwykle zapełniane przez inne zespoły reklamujące swoje koncerty, ale dzięki temu użytkownicy mogą odkryć coś nowego).

Odtwarzacz, w którym można odsłuchać zwykle za darmo kilku czy kilkunastu utworów, to element kluczowy niemal każdej strony na MySpace i jego główna siła. To dzięki niemu możemy szybko zapoznać się z zespołem o którym przypadkiem gdzieś słyszeliśmy. Wczoraj np. byłem na koncercie szkockich zespołów The Byrons oraz Foxgang. Spodobały mi się i pierwsze co zrobiłem po występach, to zapytałem czy mają stronę na MySpace, bo chciałbym w domu sobie ich jeszcze posłuchać. Oczywiście mieli: http://www.myspace.com/byronsmusic oraz http://www.myspace.com/foxgang).

Kliknij, aby przeczytać więcej »

Tak jak się spodziewałem, konkurencja znalazła słaby punkt giganta o nazwie Facebook i przypuszcza atak w zakresie prywatności. Mike Jones, jeden z szefów MySpace, zapowiedział właśnie uproszczenie i zacieśnienie polityki prywatności na tym portalu.

MySpace ma już wkrótce np. domyślnie mieć ustawioną dla profilu opcję “tylko dla znajomych”, jeśli dotychczas jakakolwiek informacja zamieszczona na profilu miała takie ustawienie. Jest to dokładnie odwrotna polityka od tej wdrażanej przez Facebooka w zakresie prywatności – tam kładzie się nacisk raczej na upublicznianie informacji profilowych.

Mike Jones przyznał, że wpływ na ogłoszenie tej decyzji, mimo że prace nad jej wdrożeniem jeszcze trwają, miała dyskusja jaka rozpętała się wokół kwestii prywatności.

Nie obyło się bez przytyków w kierunku konkurencji (w domyśle Facebooka): “Centralną wartością Myspace jest wyrażanie siebie bez obaw, że wasz jedynym w swoim rodzaju wkład w tworzenie MySpace zostanie bez waszej wiedzy wykorzystany w innych celach” – pisze Jones. “Szanujemy potrzebę użytkowników jeśli chodzi o zachowanie równowagi między tym, czym się dzielą publicznie a tym, co chcą zachować do użytku prywatnego. Nigdy więc nie będziemy popychać naszych użytkowników do zajęcia niekomfortowej pozycji w zakresie prywatności”.

Kliknij, aby przeczytać więcej »

Imprezowa twarz MySpace

19-04-2010, Mariusz Doluk

Magical Snap - 2010.04.19 18.22 - 002 Korzystając z możliwości, jakie dało mu wykupienie takich usług jak iLike czy Social Plan, kilka dni temu MySpace udostępnił nową platformę: MySpace Events.

Dostarczyć ma ona użytkownikom narzędzi do tworzenia, odkrywania, dzielenia się i zarządzania zapowiedziami wydarzeń i imprez. Kalendarz zintegrowany jest z podobnymi rozwiązaniami na innych portalach społecznościowych (np. z Facebookiem). Za pomocą platformy można także kupić od razu bilet na część wydarzeń, a także wykupić reklamę promującą dane wydarzenie w kalendarzu MySpace. Plarforma naturalnie automatycznie próbuje zaproponować nam zbliżające się imprezy.

Jak widać MySpace postanowił jeszcze bardziej skoncentrować się na muzyczno-imprezowym profilu swojej działalności. Stworzenie takiego narzędzia jakim jest platforma Events, daje mu szansę umocnienia pozycji w tej niszy.

Szef MySpace podał się do dymisji

11-02-2010, Mariusz Doluk

Owen Van Natta, dyrektor generalny portalu MySpace, podał się do dymisji po zaledwie niecałych dziesięciu miesiącach pracy. Jak wynika z oświadczenia News Corporation, właściciela MySpace, zastąpią go Mike Jones i Jason Hirschhorn. Pierwszy wcześniej pełnił dotychczas rolę dyrektora ds. operacyjnych, drugi zaś dyrektora ds. produktów.

Zwykle nie zmienia się wodza w trakcie wojny, a taką MySpace toczy na śmierć i życie z Facebookiem, więc informacja jest tym bardziej sensacyjna. Wypowiedzi zaangażowanych w to wydarzenie osób wskazują na to, że rezygnacja Van Natty nie była jego suwerenną decyzją. Mimo że ostatnio udało się zatrzymać odpływ użytkowników MySpace, nie zadowala to właścicieli, którzy chcą pokonania przeciwnika. Pracownicy pewnie nie będą tęsknić jednak za Van Nattą, bo kojarzy im się chyba głównie z ostatnimi sporymi cięciami stanowisk pracy w MySpace.

Nowy thriller: Śmierć Myspace

30-01-2010, Mariusz Doluk

Chociaż pogłoski o śmierci MySpace mogą być przedwczesne, wiele osób uważa, że Facebook ostatecznie pokonał swojego rywala. Niektórzy dzielą nawet historię Internetu na “przed Facebookiem” i “po Facebooku”.

Poniżej kreskówka o rozterkach dawnego “króla” MySpace’a, który zmaga się ze wspomnieniami “przeszłości” (czyli mniej więcej tego co działo się przed rokiem) oraz presją otoczenia, aby wreszcie porzucił “niemodny” serwis, którego już “nikt nie używa” i wreszcie skasował tam konto.

Filmik w przewrotny sposób skłania do zastanowienia się nad tempem zmieniających się trendów w sieci. Serwis, który jeszcze rok czy dwa lata temu “rządził”, dziś już jest passe. To samo może równie szybko spotkać dzisiejszych “władców społecznościówek”, jeśli stracą kontakt z potrzebami użytkowników.

Rajit Marwah z MySpace poinformował na firmowym blogu, że liczba kont poczty e-mailowej @myspace.com osiągnęła właśnie 15 mln. Wydaje się, że sukces zaskoczył samych twórców, którzy chcieli osiągnąć pułap 10 mln w ciągu roku, gdy tymczasem w ciągu zaledwie pół roku funkcjonowania znacznie przekroczyli ten wynik.

Dużym plusem poczty jest nieograniczona przestrzeń dla plików w skrzynce. Automatycznie rezerwowany dla nas jest także adres poczty o nazwie takiej jak adres URL naszej myspaceowej strony. Przy zakładaniu skrzynki pocztowej można zdecydować, czy chce się otrzymywać e-maile od wszystkich czy jedynie od znajomych na MySpace i wykorzystywać ją nadal jedynie do wewnętrznej komunikacji.

Nowa usługa oraz przejęcie użytkowników serwisu Imeem zahamowały spadek liczby użytkowników, który dotknął MySpace w ostatnim czasie.