Archiwum kategorii 'nasza-klasa'

NK wprowadza samoobsługowe reklamy

08-05-2012, Mariusz Doluk

easyadPo kilku miesiącach testów portal społecznościowy NK wprowadził możliwość samodzielnego zamieszczania reklam w serwisie za pośrednictwem systemu EasyAd. Produkt skierowany jest głównie do małych i średnich przedsiębiorstw, ale nie tylko.

- W tej chwili oferujemy demograficzne kierowanie reklam, z uwzględnieniem wieku i płci oraz kierowanie geograficzne z wykorzystaniem mechanizmu geoIP. W najbliższej przyszłości wprowadzimy kierowanie reklam po profilach zainteresowań użytkowników oraz kierowanie geograficzne umożliwiające wyświetlanie reklam z dokładnością do powiatu. Prawdopodobnie będzie to pierwsza oferta na rynku umożliwiająca tak dokładne kierowanie pod względem lokalizacji użytkownika. – mówi Krzysztof Dobrzyński, Head of Social Ads & Application Department w Naszej Klasie.

Kampanie reklamowe rozliczane są w modelu cost per click (koszt za kliknięcie). Sami ustalamy ile chcemy płacić za jedno kliknięcie – w przypadku EasyAd minimalna stawka wynosi 0,10 zł, przy czym to, czy reklama zostanie wyświetlona zdecyduje aukcja pomiędzy reklamodawcami. Im więcej zapłacimy tym większe prawdopodobieństwo, że reklama będzie pojawiać się częściej.

Nie jest to rozwiązanie rewolucyjne, ale takie na którym opiera się sukces Googla oraz Facebooka – największego konkurenta NK na polskim rynku. To “samoobsługowe reklamy” przynoszą im największy dochód.

NK: Podsumowanie 2011 roku

31-01-2012, Mariusz Doluk

Koniec i początek roku to okres podsumowań. Poniżej zamieszczam krótki przegląd tego co wydarzyło się w 2011 roku w portalu społecznościowym NK. Na pewno minął on pod znakiem walki z największym, globalnym konkurentem, czyli Facebookiem.

Fajne?

NK wprowadziła widżet Fajne, który miał stać się konkurencją dla przycisku “Lubię to!” Facebooka. Nie jest on jednak tak wszędobylski jak chcieliby zapewne jego autorzy, ale na pewno pozwolił urozmaicić możliwość dodawania treści do portalu.

Portal wdraża także powoli tzw. reklamy samoobsługowe. Usługa ta umożliwia dodawanie własnych reklam, tak jak to jest na Facebooku obecnie (i z czego FB czerpie największe przychody). Reklamodawcy mogą decydować o poziomie ceny za kliknięcie, jaki są gotowi zapłacić. Na razie usługa jest w fazie testów i korzystają z niej wybrani partnerzy NK.

Kliknij, aby przeczytać więcej »

Dzisiaj wrocławski sąd okręgowy utrzymał wyrok uniewinniający dwie osoby, które spamowały konta innych użytkowników Naszej Klasy – informuje Gazeta Wrocławska.

naszaklasalogo

Dwóch mężczyzn z Węgrowa na Mazowszu założyło na Naszej Klasie 88 fikcyjnych profili z których wysyłali spam, który miał na celu nakłonić innych użytkowników portalu do skorzystania z quizu rzekomo badającego inteligencję. Aby poznać wynik, należało wysłać SMS-a kosztującego 23 złote.

Korzystanie w taki sposób z serwisu zdenerwowało administratorów, którzy nie tylko zablokowali konta, ale także powiadomili o sprawie prokuraturę. Ta w skierowanym do sądu akcie oskarżenia napisała, że mężczyźni “wpływali na automatyczne przetwarzanie danych informatycznych przez portal Nasza Klasa i doprowadzili do przeciążenia serwerów portalu”. Za to grozi nawet pięć lat więzienia. Wczoraj sąd jednak w drugiej instancji nie zgodził się z tą argumentacją.

Kliknij, aby przeczytać więcej »

Portal nk.pl zbadał aktywność użytkowników na swojej platformie mobilnej. Okazuje się, że Polacy inaczej korzystają z komórkowych wersji serwisów społecznościowych. Wyniki obalają również kilka powszechnych wyobrażeń o typowym użytkowniku mobilnego internetu.

- Badanie aktywności użytkowników przyniosło wiele zaskakujących rezultatów. Wersje mobilne są stale rozwijane, zależy nam, by były jeszcze atrakcyjniejsze dla Użytkowników, których jest już ponad milion! Najpopularniejszą odsłoną mobilną NK jest wersja Lajt. Natomiast w starciu aplikacji króluje wersja na system Android – jego użytkownicy są bardziej zaangażowani niż użytkownicy aplikacji na iPhone’a – mówi Joanna Gajewska, rzecznik NK. Kliknij, aby przeczytać więcej »

Najpopularniejsze gry na NK

24-10-2011, Mariusz Doluk

NK (Nasza Klasa) chwali się swoimi najpopularniejszymi grami na blogu. Wynika z tego rankingu, że nadal bezkonkurencyjna jest platformówka Icy Tower mająca grubo ponad 3 mln graczy. Na drugim miejscu mamy Happy Harvest czyli klon FarmVille prawie 3 mln graczy, a dalej Fishdom, czyli wirtualne akwarium. Na czwartym miejscu znajduje się kolejna farmvillowa gra o nazwie Wiejskie Życie.

icy

Na NK można teraz posłuchać radia

07-10-2011, Mariusz Doluk

NK udostępniono odtwarzacz radiowy (a w zasadzie buton przenoszący do odtwarzacza rmfon.pl. Jak łatwo się domyślić udostępniono za jego pomocą radia z grupy RMF (RMF MAXXX, RMF FM, RMF Classic, itd).

sluchajradia

Mimo tego, że jest tak reklamowany przez NK, to nie tyle nowa funkcja co po prostu buton reklamowy za który zapłacił RMF. Nie jest w dosłowny sposób zintegrowany z samym portalem. A szkoda.

Portal NK (dawniej Nasza Klasa) chwali się, że po raz pierwszy udało mu się przekroczyć milion użytkowników mobilnej wersji.

Najpopularniejszą funkcją, z której korzystają mobilni internauci, jest wysyłanie prywatnych wiadomości. Aktualnie wysyłają ich już ponad 70 tys. dziennie. Drugą funkcjonalnością pod względem popularności są zdjęcia. Liczba mobilnych operacji z nimi związanych sięga 70 tys. dziennie.

- Wyraźny wzrost liczby użytkowników komórkowej NK rozpoczął się w wakacje, kiedy Polacy komunikowali się ze swoimi przyjaciółmi podczas wyjazdów. Kontynuacja trendu we wrześniu to doskonała wiadomość, szczególnie że miesięczna liczba unikalnych użytkowników mobilnej platformy stała się tak okazała i osiągnęła milion. – mówi Joanna Gajewska, rzeczniczka NK.

- W październiku można spodziewać się premier nowych produktów mobilnych od NK, liczymy że zainteresujemy nimi kolejnych komórkowych internautów – dodaje. Kliknij, aby przeczytać więcej »