Archiwum kategorii 'nasza-klasa'

Nowe gry na Google+ i NK

26-09-2011, Mariusz Doluk

Google+ powoli rozbudowuje swój zasób gier. Twórczyni największych hitów na Facebooka, firma Zynga wprowadziła właśnie na Google+ swój ostatni przebój – grę CityVille. Zapewne to dopiero początek, bo Google jest jednym z najważniejszych inwestorów Zyngi. Już teraz obecna jest na Google+ także np. z grą Zynga Poker.

cityville

Google+ bardzo ostrożnie dodaje nowe aplikacje. Zapewne boi się nadużyć, które mogłyby zaszkodzić nowej społecznościówce. Podobne podejście stosuje NK (dawniej Nasza Klasa), która co prawda ma w tej chwili więcej aplikacji niż Google+, ale nowe dodaje bardzo ostrożnie. Właśnie ukazała się nowa gra o nazwie Złote Piaski, w której zajmujemy się rozbudową kurortu (trochę po sezonie, ale być może chodziło o to by powrócić do miłych wspomnień z wakacji). Grę wyprodukowała współpracująca z NK od dłuższego czasu, niemiecka firma Plinga.

logo_nk_500x500Ptaszki o tym ćwierkały od dawna, ale teraz mamy oficjalną informację – portal NK wprowadzi wkrótce możliwość samodzielnego zamieszczania reklam. Mają być rozliczane za kliknięcie (model PPC). Oferta skierowana jest głównie do małych i średnich przedsiębiorców.

Cenę za kliknięcie możemy ustalać sami, ale nie może być mniejsza niż 10 groszy netto. Jednak trzeba będzie pokonać cenowo konkurentów, którzy będą walczyć o daną powierzchnię reklamową, więc ceny mogą być wyższe w poszczególnych przypadkach.

NK zrozumiała, że finansowy sukces Facebooka opiera się nie tyle na wielkich reklamodawcach, co na “drobnicy”, która wykupuje niskobudżetowe kampanie na tym portalu. Są mali, ale jest ich bardzo dużo. Ruch moim zdaniem bardzo słuszny i od dawna oczekiwany.

W związku z nowością zadałem kilka pytań Janowi Samołykowi z NK:

Czy reklamy będą mogły kupować także osoby fizyczne, czy wyłącznie firmy?
- Nie wykluczamy tego, ale produkt skierowany jest do przedsiębiorców.

Czy będą udostępnione reklamodawcom narzędzia analityczne?
- Przydałoby się uszczegółowienie, co w tym pytaniu oznaczają „narzędzia analityczne”. Oczywiście Klient będzie miał dostęp do raportów z przebiegu kampanii.

Kliknij, aby przeczytać więcej »

Nowa galeria w NK

09-09-2011, Mariusz Doluk

Portal NK wprowadził nowy sposób prezentowania zdjęć w galerii. Została ona podzielona na dwie kolumny. W pierwszej znajdują się zdjęcia z danego albumu wraz z liczbą komentarzy oraz ewentualnie znaczkiem Super Zdjęcie. Umożliwiono tutaj także sortowanie zdjęć według daty dodania lub ostatniego komentarza.

nkagaleria

W drugiej kolumnie mamy możliwość wyboru albumu. Prezentowane są także tutaj wybrane albumy naszych znajomych. Możemy również dodać nowy album. Dzięki przyciskowi Organizuj łatwo uporządkujemy zdjęcia, przenosząc je z albumu do albumu. Dodano także kosz w którym zdjęcia są widoczne tylko dla nas.

Wprowadzone zmiany są dość intuicyjne i ułatwiają przeglądanie zdjęć (a niektórzy mają ich naprawdę sporo). Dotychczasowa galeria była dość uciążliwa w użytkowaniu. Zmiana na plus. Teraz tylko wprowadzić wyświetlanie zdjęcia na całej szerokości przeglądarki i na osobnej warstwie i będzie jeszcze lepiej.

Miesiąc po premierze aplikacji NK na system dla smartfonów Android ściągnęło ją 10 tys. użytkowników. Na październik portal planuje wydanie ulepszonej wersji tej aplikacji.

W nowej wersji wprowadzona zostanie m.in. synchronizacja kontaktów. Dzięki niej, użytkownicy będą mogli uzupełnić kontakty w telefonie o informacje o znajomych z NK. Ponadto planowany jest specjalny widżet umieszczany na ekranie głównym telefonu. Pozwoli on na szybkie informowanie o m.in.: nowych wiadomościach, wpisach czy powiadomieniach od znajomych z NK.

- 10 tys. pobrań w miesiąc to bardzo dobry wynik, który pokazuje że system Android jest już w Polsce popularny, a ta aplikacja NK była potrzebna użytkownikom. Według naszych statystyk 75 proc. użytkowników programu to mobilni internauci przebywający w Polsce, pozostali łączą się z NK spoza kraju. Najpopularniejszym systemem operacyjnym wśród użytkowników aplikacji jest Android 2.2. – mówi Joanna Gajewska, rzecznik NK.

Dawno już mówiłem, że od aplikacji na Androida trzeba było zacząć, nie od iPhona. Jak widać jest to dość popularny system wśród polskich użytkowników smartfonów. Czy 10 tys. użytkowników to dużo czy mało? Oceńcie sami.

Szacunki NK i Opera Software wskazują, że mobilne wersje NK generują nawet 10 proc. wszystkich odsłon mobilnego Internetu w Polsce.

nkmobi2

Według raportu Opery "Stan sieci mobilnej" na jednego internautę mobilnego przypadła w Polsce 308 odsłon. Daje to 1 150 000 000 wszystkich odsłon generowanych w Polsce przy 118 000 000 odsłon generowanych w NK (dane wewnętrzne portalu). Po porównaniu wyników, okazuje się, że około 10 proc. odsłon w całym polskim mobilnym internecie może być generowane w portalu nk.pl. – Jeśli chodzi o unikalnych użytkowników Opery Mini w Polsce, to z NK skorzystało aż 36% z nich. – mówi Sławomir Sochaj, Communications Manager w Opera Software.

Kliknij, aby przeczytać więcej »

Nowe menu NK

29-06-2011, Mariusz Doluk

Dzisiaj na NK pojawiło się nowe górne menu. Teraz wygląda tak:

menunk

- Stworzenie nowej wersji było podyktowane względami użytkowymi. Jednym z nich była kwestia dość dużej powierzchni, jaką "zabierał" poprzedni nagłówek i mógł ograniczać widoczność poniższych treści, np zdjęć czy wpisów. Zmieniony też został układ elementów menu, by prościej można było po nich klikać. W zeszłym tygodniu losowo wybrana część użytkowników była pytana o odczucia dotyczące zmian. Zdecydowanie pozytywny oddźwięk sprawił, że zdecydowaliśmy się na wprowadzenie zmian. Dostaliśmy też kolejne cenne uwagi dotyczące tego jak jeszcze udoskonalić wybrany projekt. Te modyfikacje również niebawem wprowadzimy. – pisze na blogu NK Jan Samołyk, specjalista ds. PR.

Na oficjalnej grupie NK trwa dyskusja na temat nowego menu. Jak zwykle przy tego rodzaju zmianach zdania są podzielone. Sądzę jednak, że to krok w dobrym kierunku. Menu faktycznie zabierało zbyt dużo miejsca. Teraz jest przejrzyściej.

NK zmieniła serwerownię

27-06-2011, Mariusz Doluk

serwerowniankO tym że NK przenosi swoje serwery do obiektu Telehouse.Poland pisałem w marcu. Teraz NK opisuje jak wyglądało to w szczegółach.

Proces trwał 7 miesięcy i należał do najbardziej zaawansowanych operacji tego typu dotychczas realizowanych na polskim rynku IT. Migracja nie spowodowała żadnej przerwy w dostawie usług oferowanych przez Naszą Klasę sp. z o.o.

Wybór serwerowni
Tak wielka operacja wymagała dokładnego zaplanowania. Proces rozpoczął się od wyboru serwerowni na przełomie września i października 2010. IT NK zależało na utrzymywaniu infrastruktury w sprawdzonej serwerowni gwarantującej wysoki poziom bezpieczeństwa i jakości usług.  Aspektami wziętymi pod uwagę przy jej wyborcze były: koszty, bezpieczeństwo, SLA na usługi (umowa licencyjna), neutralność telekomunikacyjna, elastyczność oraz reputacja. Po analizie możliwości oferowanych przez rynek, NK zdecydowała się na skorzystanie z usług należącego do ATM obiektu Telehouse.Poland.

 

Kliknij, aby przeczytać więcej »