Archiwum kategorii 'ogólne'

Dzień w którym zgasł Internet

18-01-2012, Mariusz Doluk

Wiele serwisów, w tym także społecznościowych jak np. reddit przyłączyło się do protestu przeciwko nowemu prawu amerykańskiemu, jakie organizacje antypirackie chcą przepchnąć przez amerykański kongres – SOPA (Stop Online Piracy Act) oraz PIPA (Protect IP Act).

Najpoważniejszym wydarzeniem dzisiaj było chyba “wygaszenie” głównej strony Wikipedii, która wygląda tak:

wiki

Poza tym do protestów przyłączyły się witryny Wordperssa, Google (który zasłonił w USA swoje logo), Mozilli i wiele mniejszych. Pozostali znaleźli inne sposoby protestowania. Niektóre redakcje pism zamieszczały na swoich stronach na Facebooku zaczernione wpisy. Jak np. Newsweek: Kliknij, aby przeczytać więcej »

Facebook na celowniku UE

28-11-2011, Mariusz Doluk

facebook-safetyKomisja Europejska postanowiła przyjrzeć się działaniom serwisów społecznościowych w zakresie prywatności, zwłaszcza pod kątem udostępniania prywatnych danych użytkowników reklamodawcom.

Komisja Europejska planuje ograniczyć prawo Facebooka do gromadzenia danych o internautach, w szczególności dotyczących ich poglądów politycznych, orientacji seksualnej, wyznania czy bieżącej lokalizacji – donosi dzisiejsza Gazeta Wyborcza.

Od stycznia ma być także wprowadzony zakaz personalizowania reklam w portalach społecznościowych bez uprzedniej zgody użytkownika. Ciekaw jestem, czy ta dyrektywa nie dotknie także Googla, który używa personalizowania reklam w swoich usługach, np. w wyszukiwarce oraz Gmailu.

Konferencja: Social media dla biznesu

23-11-2011, Mariusz Doluk

Dzisiaj odbędzie się kolejny Social Media Day we Wrocławiu. Tym razem temat konferencji to “Social media dla biznesu”. Jutro natomiast zorganizowane zostaną zamknięte warsztaty dla marketingowców. Start konferencji o 17 w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej przy ul. Joliot-Curie 15 we Wrocławiu.

Poniżej program konferencji.

17.00 – Rozpoczęcie konferencji
17.10 – „Jak wygląda współpraca z wielką firmą z perspektywy blogera: case jego współpracy z BMW”, Blogo – autor bloga Blogomotive
17.30 – „Jak angażować fanów na Facebooku: Najciekawsze przypadki z polskiego rynku”, dr Jan Zając, Wydział Psychologii UW, Fanpage Trender
17.50 „Historia pewnego ślubu, czyli o sile Social Influencerów”, Dominika Dworak, K2 Internet
18.10 „Poznać klienta i jego potrzeby – badania prowadzone social media i ich korzyści dla biznesu”, Michał Pawlik, nk.pl
18.30 Przerwa kawowa Kliknij, aby przeczytać więcej »

Atak hakerski na Facebooka

17-11-2011, Mariusz Doluk

facebooksecurity250Wczoraj część osób narażona była na atak hakerski na najpopularniejszą społecznościówkę świata. Na tablicach nagle zaczęły pojawiać się nieprzyzwoite obrazki (np. Justina Biebera w niedwuznacznej pozie). Co ciekawe obrazki były widziane przez znajomych, ale nie przez osobę na którego tablicy znalazł się dany obrazek.

O spowodowanie zamieszania podejrzewana jest grupa Anonymous, która już w sierpniu zapowiedziała atak na Facebooka.

Jak oświadczyli administratorzy Facebooka po całodziennej analizie, atak polegał na wykorzystaniu luki jednej z przeglądarek (nie informują jakiej), dzięki której za pomocą kodu javascript użytkownicy nieświadomie udostępniali niechciane treści. Facebook zamknął strony i konta za pomocą których dokonywano ataków. Jednocześnie zapowiadają wzmocnienie kontroli.

Kliknij, aby przeczytać więcej »

Szósty Social Media Day Poland odbędzie się w dniach 23–24 listopada 2011 we Wrocławiu. Tematem przewodnim spotkania będzie zastosowanie social media w biznesie. Po raz pierwszy wydarzenie zostało podzielone na dwie części: konferencję – dla wszystkich osób zainteresowanych rozwojem Social Media oraz na warsztaty – dedykowane przedstawicielom świata biznesu.

social media logo

Wśród prelegentów znajdą się m.in.: Marcin Gruszka – bloger firmy Play, Tomasz Sulewski – bloger Telekomunikacji Polskiej S.A., Piotr Miączyński – autor bloga supermarket.blox.pl, Michał Sadowski – Brand24.pl, Szymon Sikorski – agencja Publicon, Dominik Kaznowski – specjalista ds. blogów oraz przedstawiciele IBM, Nk.pl, K2 Internet, Gazeta.pl.

Konferencja odbędzie się w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego.

Koniec Google Buzz

17-10-2011, Mariusz Doluk

Google-Buzz-logoTego można było się spodziewać. Google postanowiło skoncentrować się na swoim najnowszym projekcie społecznościowym Google+ i zamknąć niezbyt popularnego Buzza.

Buzz ma być aktywny jeszcze przez kilka tygodni, a po zamknięciu będzie można tylko oglądać archiwalne wpisy. Razem z Buzzem zniknie także wyszukiwarka kodów źródłowych Code Search oraz usługa Jaiku.

Osobiście raczej nie będę tęsknił za Buzzem. Skorzystałem z niego bodaj raz i potem zapomniałem, choć wciąż jest obecny w moim Gmailu. Wydawało się, że połączenie z najpopularniejszym serwisem e-mailowym na świecie pomoże osiągnąć Buzzowi sukces. Jednak ludzie najwidoczniej uznali, że możliwości udostępnianie przez ten serwis są zbyt ograniczone. Ciekawe, jak skończy jego następca?

Foursquare będzie miało swój Radar

12-10-2011, Mariusz Doluk

Geolokalizacyjna społecznościówka Foursquare wprowadziła dzisiaj do swojej aplikacji na IPhone usługę Radar, która poinformuje nas automatycznie jeśli znajdziemy się w pobliżu miejsca, które zaznaczyliśmy na naszej liście “to-do”, albo zasygnalizuje, że w niedalekim pubie zbierają się akurat nasi znajomi (używający oczywiście także Foursquare). Wszystko to odbywa się w czasie rzeczywistym.

radar_fs